Scroll Top

Zarządzanie należnościami od klientów

PŁATNOŚĆ W TERMINIE POWINNA BYĆ STANDARDEM… ale nie jest. Efektywne zarządzanie należnościami jest kluczowe dla utrzymania stabilności finansowej Twojej firmy.

Pytania przed którymi stajesz to:

  • Jak sprzedawać na kredyt?
  • Jak sprawdzać kontrahentów?
  • Jak zabezpieczać transakcje?
  • Jak windykować?

Przy większej skali działalności, uniknięcie przeterminowanych płatności w praktyce jest niemożliwe, o ile pominiemy możliwość stosowania przedpłat. Niemniej, to nie powód, aby składać broń. Poniżej podzielę się przykładem ze swojego doświadczenia, pokazującym w jaki sposób można uzyskiwać dwukrotnie lepsze wyniki w zakresie windykacji niż konkurencja w tej samej branży.

Doświadczeni bankowcy zwracają uwagę, że nic tak nie pogarsza portfela należności jak brak działań. Trudno się nie zgodzić.

Pracując w branży narzędziowej, gdzie średnia wartość przeterminowanego portfela przekraczała 50%, podjąłem działania, które skutkowały wynikiem na poziomie 15-25%. Jak?

  • elastyczna, zautomatyzowana kontrola kredytowa utrzymująca należności pomiędzy dwoma biegunami – potrzebą sprzedaży a bezpieczeństwem
  • autorska metoda windykacji miękkiej za pośrednictwem komunikacji SMS, e-mail, Faks [tak,tak, faks – najbardziej skuteczny 🙂 ]
  • dedykowana, szyta na miarę kooperacja z firmą windykacyjną – dla należności, których nie udało się ściągnąć po 60 dniu od terminu.

Chcesz wiedzieć więcej? Porozmawiajmy.

Zadaj pytanie

Zadaj dowolne pytanie, klikając w poniższy przycisk, skontaktuję się z Tobą niezwłocznie aby omówić obszary, nad którymi można popracować w Twojej firmie.

Privacy Preferences
When you visit our website, it may store information through your browser from specific services, usually in form of cookies. Here you can change your privacy preferences. Please note that blocking some types of cookies may impact your experience on our website and the services we offer.