Zarządzanie należnościami od klientów
PŁATNOŚĆ W TERMINIE POWINNA BYĆ STANDARDEM… ale nie jest. Efektywne zarządzanie należnościami jest kluczowe dla utrzymania stabilności finansowej Twojej firmy.
Pytania przed którymi stajesz to:
- Jak sprzedawać na kredyt?
- Jak sprawdzać kontrahentów?
- Jak zabezpieczać transakcje?
- Jak windykować?
Przy większej skali działalności, uniknięcie przeterminowanych płatności w praktyce jest niemożliwe, o ile pominiemy możliwość stosowania przedpłat. Niemniej, to nie powód, aby składać broń. Poniżej podzielę się przykładem ze swojego doświadczenia, pokazującym w jaki sposób można uzyskiwać dwukrotnie lepsze wyniki w zakresie windykacji niż konkurencja w tej samej branży.
Doświadczeni bankowcy zwracają uwagę, że nic tak nie pogarsza portfela należności jak brak działań. Trudno się nie zgodzić.
Pracując w branży narzędziowej, gdzie średnia wartość przeterminowanego portfela przekraczała 50%, podjąłem działania, które skutkowały wynikiem na poziomie 15-25%. Jak?
- elastyczna, zautomatyzowana kontrola kredytowa utrzymująca należności pomiędzy dwoma biegunami – potrzebą sprzedaży a bezpieczeństwem
- autorska metoda windykacji miękkiej za pośrednictwem komunikacji SMS, e-mail, Faks [tak,tak, faks – najbardziej skuteczny 🙂 ]
- dedykowana, szyta na miarę kooperacja z firmą windykacyjną – dla należności, których nie udało się ściągnąć po 60 dniu od terminu.
Chcesz wiedzieć więcej? Porozmawiajmy.
Zadaj pytanie
Zadaj dowolne pytanie, klikając w poniższy przycisk, skontaktuję się z Tobą niezwłocznie aby omówić obszary, nad którymi można popracować w Twojej firmie.