Scroll Top

Rentowność produktów/usług

JAKA JEST RENTOWNOŚĆ PRODUKTU? – pytamy by móc efektywnie zarządzać. Niestety, odpowiedź zwykle nie jest łatwa.

Ten sam produkt może mieć różne koszty sprzedaży w zależności od klienta, gdyż pod uwagę trzeba wziąć:

  • częstotliwość dostaw do klienta i częstotliwość zamówień od klienta, w tym zamówień natychmiastowych,
  • przewidywalność zapotrzebowania na oferowane klientowi produkty i usługi,
  • odległość od klienta i forma transportu,
  • specjalne wymagania technologiczne i jakościowe klienta,
  • wymagane opakowania i oznaczenia towarów,
  • poziom niezbędnego zapasu bezpieczeństwa,
  • stopień zaangażowania przedstawicieli handlowych,
  • potrzeba doradztwa technicznego,
  • konieczność instalacji u klienta, jej koszty i rentowność,
  • obsługa posprzedażna,
  • intensywność i forma przepływu informacji miedzy stronami,
  • intensywność promocji i reklamy skierowanej na klienta,
  • konieczność uczestnictwa w targach, zrzeszeniach, imprezach,
  • wymagania prawne,
  • koszty finansowe związane z kredytem kupieckim.

Kalkulacja kosztu i rentowności produktów lub usług jest jednym z najciekawszych zagadnień finansowych.

Czy dalej dzielisz sumę kosztów na ilość produktów, aby ustalić koszt jednostkowy?

Chcesz wiedzieć więcej? Porozmawiajmy.

Zadaj pytanie

Zadaj dowolne pytanie, klikając w poniższy przycisk, skontaktuję się z Tobą niezwłocznie aby omówić obszary, nad którymi można popracować w Twojej firmie.

Privacy Preferences
When you visit our website, it may store information through your browser from specific services, usually in form of cookies. Here you can change your privacy preferences. Please note that blocking some types of cookies may impact your experience on our website and the services we offer.